Uppvärmning: löpning och stretch
Idag var det väldigt få med på träningen. Det
är många som är sjuka med influensan så det är bra att dem varken tränar eller
är i närheten av oss som lyckats hålla sig friska. Under träningen körde vi
ganska mycket bas spel och jobbade mycket på att alla skulle få igång tajmingen
igen ordentligt efter lovet. För mig var det här precis vad jag behövde med
tanke på att jag inte spelat under lovet. Vi körde allt från raka till cross
och även övningar med att bara slå slagen i basrutan för att spela med längd. På
slutet servade vi lite och avslutade med några super tiebreak.
Reflektion: jag är ganska nöjd med
min insats av dagens träning för jag kände verkligen hur jag kom in i spelet
efter en veckas frånvaro. Det var skönt att röra på sig igen genom annat än skidåkningen
för andra muskler blev aktiverade. Speciellt är jag nöjd med min forhand som jag
riktigt hittade känslan i. Hade rätt topspinn och längden var bra men inte för
nära baslinjen utan bra marginal. På slutet så hade jag ”som vanligt” ont i
mina vader så därav tänkte jag knappt alls på hur resultatet blev i poängspelet
som var det sista vi gjorde under träningen.