Det som dock var bra var att jag fick bra med träning för
låren och andra muskler som jag inte ofta tränar för tennisens skull. På hotellet
fanns det även en speciell bastu med någon form av infraröda strålar i. den
testade jag att sitta i några gånger och mina vader blev super varma där i. dem
kändes mjukare precis efteråt och under resterande timmar av kvällen men under
dagen efteråt kände jag ingen speciell skillnad vilket jag hade hoppats. Så alltså
ännu ett test för att se om jag kunde minska smärtan som inte fungerade.
måndag 4 mars 2013
Vecka 10 2013
Nu är jag tillbaka på svensk mark igen efter sportlov i
Österrike. Under sportlovet blev det ingen tennis träning men en massa skidor. Jag
var lite orolig innan vi åkte dit för jag visste sen förra året att jag får
lite ont i mina vader av skidåkningen så jag tog det som det kom en dag i
taget. Vi var i Wagrain utanför Salzburg vilket är (om jag minns helt rätt) det
tredje största liftsystemet i Europa. Så varje dag hann man åka så mycket
skidor så det var sjukt. Under veckan hade vi sol hälften av dagarna och sol
gör att snön blir som sorbet och just den konsistensen var den som gav mig mest
smärta. Det gjorde så min vad muskel helt tog slut och då kunde jag knappt
använda benet på det sättet som behövs för ordenlig skidåkning.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar