Tisdag:
Träning: 1,5 timme tennis
Uppvärmning: hopprep + löparövningar
Vi spelade mycket poängspel idag, först utan serve och sen
med. Vi spelade både övningar där man spelade med någon annan såsom dubbel men
även singelövningar. Idag kändes min kropp och spelet bra i en timme och sedan
fick jag väldigt ont. Vaden krampade och ville inte sluta med det så jag fick
stå ut med smärtan under sista halvtimmen av träningen. Jag ville inte kliva av
för att det var en så bra och fysisk träning och jag kände verkligen att jag
fick ut mycket av den.
Torsdag:
Träning: tennis 2 timmar
Uppvärmning: sprang en stund och sedan gemensam stretch med
resten av tjejerna
Damträning och även infodag inför den kommande serien. Jag ska
inte vara med och spela (på grund av min skada) men jag är med i laget och ska
försöka att vara med varje match, antingen som hejarklack och stöd eller som
coach på banan beroende på hur många tränare som kommer vara med varje match. Det
känns bra att vara med till viss del även fast det är tråkigt att jag inte kan
spela.
Träningen gick i alla fall bra och speciellt så hade jag en
fin topspinn på min forehand. Jag kom verkligen under bollen och kunde känna
hur racket tryckte mot bollen med rätt vinkel vilket ger den ordentligt med spinn.
Förutom att forehanden gick så bra så vann jag även en poäng övning som heter ”trean”
på slutet av träningen. Det känns väldigt kul att jag fortfarande är med och
vinner och kämpar hårt mot de andra även fast jag har mina problem med mina
ben. Lär dock ha ganska ont i benen imorgon med mycket träningsvärk men de får
jag överleva.
Lördag:
Träning: 1 timme yoga på SATS
Idag var det min vanliga yoga timme på SATS och de kändes
väldigt skönt med en ordentlig genomkörare av hela kroppen och mycket
stretching. Vi tränade allt ifrån nacken till musklerna i tårna. Kom dessutom
in väldigt bra i min andning vilket hjälper mig framåt i både min träning men
även i resten av livet och skolan. Jag lär mig att slappna av och hitta en
plats i mig själv där jag inte behöver oroa mig eller tänka på några onödiga
saker.