Den här veckan hard et hänt en hel del faktiskt. I tisdags
hade jag min vanliga tennis träning och jag spelade sjukt bra. Min backhand och
min slice var de slagen som fungerade bäst och jag kände dessutom mig fräsch i
nästan en hel timme (vaden syftar jag på alltså). Jag lyckades dra igenom varje
slag ordentligt vilket gav en bra topspinn och bra marginal över nätet varje
gång samtidigt som de var hårda och ”tunga” baslinjeslag. Jag var riktigt nöjd
med den träningen som varade i 1,5 timme.
På torsdagen så var det dam träningen under 2 timmar och det
var en ganska trött träning för min del tyvärr. Hade haft mycket i skolan under
dagen och sedan även en obligatorisk workshop mellan 15-17 på universitet innan
träningen som började vid 18. Jag var slut mentalt innan vi började spela och
sedan tog kroppen slut relativt snabbt också. Dock var det flera på träningen
som också var trötta så jag var inte ensam. Det som dock var positivt var att
jag hade fortfarande kvar den sköna känslan i backhanden från tisdagens
träning. Den fungerade lika bra under torsdagen som under tisdagen.
På lördagen så åkte jag och pappa till Sats för att träffa
hand kiropraktor som jobbar där några gånger i veckan. Den killen, Johan, har själv
tydligen haft ”compartment problem” i sina armar som han lyckades träna bort. Så
nu ville han träffa mig och se om den chansen skulle finnas hos mig med. Så jag
fick träna i en benpress maskin fast endast göra tåhävningar och inte använda
hela fötterna och benen som man egentligen ska. Syftet var att jag skulle köra
fram tills min kramp och det onda kommer och då sluta, ta paus och vila tills
krampen var över för att sedan köra igen. På det här viset ska jag
förhoppningsvis kunna träna mina vadmuskler till att bli starkare men även till
att kunna klara mer träning innan mjölksyran och krampen infinner sig. så mitt
mål med den här träningen, som jag nu kommer börja köra på Sats några gånger i
veckan framöver, är att kunna spela en hel tennis träning utan att få ont. Förhoppningsvis
så kommer den här teorin i alla fall lindra min smärta lite.