tisdag 19 februari 2013

Vecka 7 2013

I tisdags så blev tennisträningen ganska rolig. Det var få på träningen för många var sjuka så det var en rolig träning med övningar som är både fysiskt ansträngande men ändå roliga så man skrattade en del. Reflektionen av träning är att det var skönt att vara färre spelare än vanligt, det gav mig lite mer tid att prata med tränarna och få mer synpunkter på mitt spel under träningen än i vanliga fall.

I torsdags så spelade jag tennis träningen i en timme och sedan blev jag träffad framme på nät på min vänsterhand av en boll. Jag fick den på mitt vänstra långfinger, den knäckte fingret bakåt och de gjorde så ont. Jag tappade känseln helt i hela fingret och det började svälla upp. Jag fick kliva av planen och hela träningen för jag kunde inte greppa racket alls och det gjorde så ont. Så jag gick av och fick sitta med kylklampar på fingret i cafeterian istället. Jag fortsatta att ha ont i fingret under resten av veckan och det är troligtvis en stukning av mitt långfinger det handlar om. Som tur är så bröt jag ingenting. Nästa träning blir imorn, tisdag. 

På onsdagen var jag även på Sats en till gång och tränande i benpressen på mina tåhävningar med vikter. Har riktigt ordentligt med träningsvärk just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar