måndag 29 april 2013

Vecka 17 2013

Tisdag:

Träning: 1,5 timme tennis
Uppvärmning: hopprep + löparövningar
Vi spelade mycket poängspel idag, först utan serve och sen med. Vi spelade både övningar där man spelade med någon annan såsom dubbel men även singelövningar. Idag kändes min kropp och spelet bra i en timme och sedan fick jag väldigt ont. Vaden krampade och ville inte sluta med det så jag fick stå ut med smärtan under sista halvtimmen av träningen. Jag ville inte kliva av för att det var en så bra och fysisk träning och jag kände verkligen att jag fick ut mycket av den.

Torsdag:

Träning: tennis 2 timmar
Uppvärmning: sprang en stund och sedan gemensam stretch med resten av tjejerna
Damträning och även infodag inför den kommande serien. Jag ska inte vara med och spela (på grund av min skada) men jag är med i laget och ska försöka att vara med varje match, antingen som hejarklack och stöd eller som coach på banan beroende på hur många tränare som kommer vara med varje match. Det känns bra att vara med till viss del även fast det är tråkigt att jag inte kan spela.

Träningen gick i alla fall bra och speciellt så hade jag en fin topspinn på min forehand. Jag kom verkligen under bollen och kunde känna hur racket tryckte mot bollen med rätt vinkel vilket ger den ordentligt med spinn. Förutom att forehanden gick så bra så vann jag även en poäng övning som heter ”trean” på slutet av träningen. Det känns väldigt kul att jag fortfarande är med och vinner och kämpar hårt mot de andra även fast jag har mina problem med mina ben. Lär dock ha ganska ont i benen imorgon med mycket träningsvärk men de får jag överleva.

Lördag:

Träning: 1 timme yoga på SATS
Idag var det min vanliga yoga timme på SATS och de kändes väldigt skönt med en ordentlig genomkörare av hela kroppen och mycket stretching. Vi tränade allt ifrån nacken till musklerna i tårna. Kom dessutom in väldigt bra i min andning vilket hjälper mig framåt i både min träning men även i resten av livet och skolan. Jag lär mig att slappna av och hitta en plats i mig själv där jag inte behöver oroa mig eller tänka på några onödiga saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar