Träning: tennis 1,5 timme
Uppvärmning: löpning + stretch
Idag var det en tennis träning med mycket spel och lite
snack. Har slagit otroligt många slag och hittat tajmingen som funkar bäst för
mig. Vi körde en del övningar där man efter var 10.de minut skulle springa en ”idioten”
för att hela tiden ha fart i kroppen och träna till max. med tanke på mina
skadade vader var detta inget jag kunde göra så istället (självmant) gjorde jag
situps under hela tiden som de andra sprang. Jag fick många kommentarer av mina
tränare för det här och det kändes väldigt bra. Jag tycker nämligen ofta att
det är jobbigt att inte kunna delta i alla övningar eller annan fys som vi kör
på träningar och därför kändes det bra att jag kunde träna magen istället för
att springa.
I övrigt gick spelet bra och jag var väldigt nöjd med hur bollsäker jag var. Det var inte många bollar som jag slog ut och mitt fokus var verkligen på topp. Jag var med i huvudet och kunde hela tiden känna att jag var snabbtänkt och detta hjälper otroligt när man spelar en så pass snabb och fartfylld sport som tennis.
Onsdag: Sjukhusbesök
Under onsdagen fick jag väldigt ont i magen på kvällen. Det var
i delen av magen där blindtarmen sitter så jag blev orolig för smärtan aldrig
gav med sig. Så vid 23 på kvällen när jag skulle lägga mig och sova så ringde
jag till sjukvårdsupplysningen för att fråga om deras åsikt. Jag ringde och det
var ingen tvekan om att jag skulle åka in till akuten på Danderyds Sjukhus.
Så jag åkte in med min mamma och fick läggas in över natten,
tog en massa tester och blodprov. Tillslut fick jag provsvaren och de kom
tillbaka och visade inte tecken på någon infektion. Så detta var ju positivt
och jag fick tillslut under torsdagsmorgonen åka hem med smärtstillande. De hittade
inget fel på mig utan bad mig att vila och ta det lugnt tills smärtan skulle
försvinna och om smärtan skulle bli värre så skulle jag uppsöka vård igen.
På grund av det här sjukhusbesöket och all smärta så tränade
jag inte på varken torsdagen eller något under helgen. Jag åt smärtstillande
ända tills måndagen v.19.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar