söndag 3 februari 2013

Söndag 3 februari 2013

Träning 1 timme bål och överkropps fys
Uppvärmning: träningscykel och stretch
Helg och KM i hallen dvs träningen idag blev fys. Jag körde en timme efter mitt bål pass jag har fått av Agneta (min sjukgymnast). Det blev situps övningar av olika slag, både sådana nere på backen men även övningar med hjälp av en ”fitness boll” i lagom storlek. Bollen använde jag även till några övningar för axlarna och speciella armhävningar. På slutet körde jag övningar för rumpan och ländryggen innan jag avslutade med några repetitioner med gummiband för mina vader.
Reflektion: ett hårt pass blev det och jag har redan ont i magen nu några timmar efter att jag körde. Det är svårt att säga om något kändes ”bra eller dåligt” under ett fys pass tycker jag. Det är inte så att man behöver någon tajming eller så under situps. Men kroppen känns mer och mer stark efter halsflussen vilket så klart gör mig glad. Behöver få tillbaka den styrka och uthållighet jag har tappat. Så som slutsats var det en bra timme och jag är nöjd, det bästa var nog att kroppen börjar reagerar bättre och jag känner hur kontrollen börjar komma tillbaka över min koordination osv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar