Uppvärmning: träningscykel och stretch
Helg och KM i hallen dvs träningen idag
blev fys. Jag körde en timme efter mitt bål pass jag har fått av Agneta (min
sjukgymnast). Det blev situps övningar av olika slag, både sådana nere på
backen men även övningar med hjälp av en ”fitness boll” i lagom storlek. Bollen
använde jag även till några övningar för axlarna och speciella armhävningar. På
slutet körde jag övningar för rumpan och ländryggen innan jag avslutade med
några repetitioner med gummiband för mina vader.
Reflektion: ett hårt pass blev det och jag
har redan ont i magen nu några timmar efter att jag körde. Det är svårt att
säga om något kändes ”bra eller dåligt” under ett fys pass tycker jag. Det är
inte så att man behöver någon tajming eller så under situps. Men kroppen känns
mer och mer stark efter halsflussen vilket så klart gör mig glad. Behöver få
tillbaka den styrka och uthållighet jag har tappat. Så som slutsats var det en
bra timme och jag är nöjd, det bästa var nog att kroppen börjar reagerar bättre
och jag känner hur kontrollen börjar komma tillbaka över min koordination osv.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar