Uppvärmning: löpning och stretch
Idag var det tennis igen och idag kände jag mig starkare redan
från uppvärmningen. Jag hade med mig kroppen lite mer och det påverkar hela
spelet och träningen på ett positivt sätt. I helgen börjar SM för de andra
tjejerna och killarna jag spelar med men med tanke på min skada så kommer jag
inte följa med upp till Falun. Så dagens träning spenderades med en variation
av olika övningar och slag. Uppvärmning och inbollning var som vanligt och
sedan körde vi lite volley övningar och attackspel. Först utan poäng och sedan
med poäng. Vi servade och tränade på returer som sista övning innan jag klev
av.
Reflektion: jag är betydligt mycket mer nöjd med träningen idag än
i tisdags. Idag var kroppen med mig på banan och jag var inte lika stressad som
förra träningen. När kroppen är med så är huvet mer och allt går mycket
snabbare. Att komma fram till bollen rätt och snabbt gör resten av slaget
enklare. Idag funderade min backhand så bra. Topspinnen var perfekt och jag kom
hela tiden under bollen precis i tid. Det som fixade det sista med den var att
jag följde genom hela slaget hela vägen genom eftersvingen. Bollen fick hela
tiden en riktigt bra bollbana med god marginal över nätet. Nu börjar jag komma
tillbaka ordentligt efter halsflussen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar