fredag 25 januari 2013

Torsdag 24 januari 2013

Träning 1,5 timme tennis
Uppvärmning: löpning och stretch
Idag var det tennis igen och idag kände jag mig starkare redan från uppvärmningen. Jag hade med mig kroppen lite mer och det påverkar hela spelet och träningen på ett positivt sätt. I helgen börjar SM för de andra tjejerna och killarna jag spelar med men med tanke på min skada så kommer jag inte följa med upp till Falun. Så dagens träning spenderades med en variation av olika övningar och slag. Uppvärmning och inbollning var som vanligt och sedan körde vi lite volley övningar och attackspel. Först utan poäng och sedan med poäng. Vi servade och tränade på returer som sista övning innan jag klev av.
Reflektion: jag är betydligt mycket mer nöjd med träningen idag än i tisdags. Idag var kroppen med mig på banan och jag var inte lika stressad som förra träningen. När kroppen är med så är huvet mer och allt går mycket snabbare. Att komma fram till bollen rätt och snabbt gör resten av slaget enklare. Idag funderade min backhand så bra. Topspinnen var perfekt och jag kom hela tiden under bollen precis i tid. Det som fixade det sista med den var att jag följde genom hela slaget hela vägen genom eftersvingen. Bollen fick hela tiden en riktigt bra bollbana med god marginal över nätet. Nu börjar jag komma tillbaka ordentligt efter halsflussen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar