tisdag 8 januari 2013

Tisdag 8 januari 2013

Träning 1,5 timme tennis
Uppvärmning: löpning kring banorna och lång stretch
Idag var det dags för första tennis timmen hemma i Sverige igen. Spela inomhus igen och inte ute är lite tråkigt och speciellt med tanke på att det är så kallt ute så hallen var ovanligt kall också. Jag spelade med Beata och Viktor och sen dessutom med Christian (tränaren). Det var en riktig plågo-träning med tuffa övningar och sedan poängspel på slutet. Vi körde ”klockan” i typ 20 minuter tror jag vilket var riktigt tufft. (Jag tror jag har beskrivit klockan förut under nått gammalt inlägg). Efter det körde vi ytterligare en jobbig övning som är väldigt fysiskt krävande som kallas för ”tre cross en rak” och jag tror inte jag behöver förklara mer för namnet säger vad det är den går ut på.
Reflektion: för att vara första tennis timmen hemma igen är jag ganska nöjd. Jag blev dock trött i mina ben och vader väldigt snabbt vilket också gjorde att jag fick ont i dem. Det är så mentalt tufft att ha den här skadan i mina ben, att veta att inget kan gå sönder är dock en liten tanke som får mig att fortsätta. Mitt spel fungerade bra och det var inte riktigt något speciellt som gick varken super bra eller super dåligt. Det mesta var att jag drog så mycket fokus till mina ben som gjorde så ont. Men tillslut tog jag mig igenom hela träningen och lyckades komma hem. Det blev lång stretch och sedan en del rehab övningar på min yogamatta innan en efterlängtad dusch. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar