tisdag 8 januari 2013

Tillbaka efter lovet!

Så nu är jag tillbaka efter lovet och solen på Mauritius. Jag var sjuk under största delen av december efter att ha tagit en spruta inför min resa till Mauritius som ligger utanför Madagaskar och det är därför det var så få inlägg från träningar under december. Jag var inte frisk nog att träna eller knappt ens röra på mig så…

På Mauritius så spelade jag en gång med pappa. Det var helt sjuuuukt varmt och så annorlunda från kalla lilla Sverige. Fuktigheten och de varma vindarna gör att man tar slut mycket snabbare än vanligt. Från att ha spelat länge inomhus till att gå ut och spela utomhus var härligt ändå. Att få frisk luft är speciellt bra för mig med tanke på min astma men fuktigheten var lite jobbig (en av sakerna just min astma reagerar på ett negativt sett…). Träning gick hur som helst väldigt bra. Det var hard court underlag och alla slag kändes bra sett till det mesta. Det som dock inte fungerade helt var min topspinn, jag slog ut många bollar med någon decimeter utanför baslinjen. Detta berodde mycket på att jag inte slog varje slag fullt ut, eftersvingen var inte total. Mot slutet av timmen så kändes det mycket bättre och jag fick då mer tag på bollen och fick till den där spinnen man behöver för att bollen ska rullas in innanför linjerna. Det här var dessutom mer sett på forehand sidan än min backhand som fungerade super.

Det var väldigt roligt att spela med min pappa, har inte gjort det på länge så det var kul. Dessutom är det så fantastisk miljö som banorna låg på så det var en otrolig upplevelse. Det var palmer runt omkring, underbara blommor och fåglar som kvittrar som tusan. Men överlag är jag nöjd med min träning och speciellt över att jag lyckades vrida om min teknik så att jag spelade bättre ju längre träningen gick och det är något som är riktigt viktigt att kunna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar