På Mauritius så spelade jag en
gång med pappa. Det var helt sjuuuukt varmt och så annorlunda från kalla lilla Sverige.
Fuktigheten och de varma vindarna gör att man tar slut mycket snabbare än vanligt.
Från att ha spelat länge inomhus till att gå ut och spela utomhus var härligt
ändå. Att få frisk luft är speciellt bra för mig med tanke på min astma men
fuktigheten var lite jobbig (en av sakerna just min astma reagerar på ett
negativt sett…). Träning gick hur som helst väldigt bra. Det var hard court
underlag och alla slag kändes bra sett till det mesta. Det som dock inte
fungerade helt var min topspinn, jag slog ut många bollar med någon decimeter
utanför baslinjen. Detta berodde mycket på att jag inte slog varje slag fullt
ut, eftersvingen var inte total. Mot slutet av timmen så kändes det mycket
bättre och jag fick då mer tag på bollen och fick till den där spinnen man
behöver för att bollen ska rullas in innanför linjerna. Det här var dessutom
mer sett på forehand sidan än min backhand som fungerade super.
Det var väldigt roligt att spela
med min pappa, har inte gjort det på länge så det var kul. Dessutom är det så
fantastisk miljö som banorna låg på så det var en otrolig upplevelse. Det var
palmer runt omkring, underbara blommor och fåglar som kvittrar som tusan. Men överlag
är jag nöjd med min träning och speciellt över att jag lyckades vrida om min
teknik så att jag spelade bättre ju längre träningen gick och det är något som
är riktigt viktigt att kunna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar