onsdag 23 januari 2013

Tisdagen 22 januari 2013 - tillbaka på banan

Äntligen är jag frisk och min penicillinkur är slut vilken är så skönt. Så idag var det dags för tennis igen efter halsflussen. Det var väldigt skönt till en början att röra på mig men det kändes i kroppen att jag varit riktigt sjuk under två veckors tid. Hela kroppen var öm och jag tog slut väldigt snabbt. Min ork är inte så bra och jag känner att styrkan och uthålligheten hos mig har försvagats av sjukdomen och att mycket energi har gått åt till att bli frisk.

Bortsett från att jag tog slut snabbt så var mitt fokus mest på att få in tajmingen i slagen efter det korta uppehållet. Jag försökte hitta tillbaka till det mjuka i slagen och en bra rytm och inte tänka på nå detaljer just idag. Vi körde mycket bollövningar med många slag. Vi räknade bland annat slag ner i basrutan under tio minuters tid och sedan bytte vi ruta och så vidare. Det är en mentalt krävande övning som tar på ens tålamod nå enormt. För mig är det en riktigt viktig övning då jag ofta har för lite tålamod på att vänta ut misstag från min motståndare under matchspel.

Jag klev av banan när det var 15 minuter kvar. Jag var helt färdig och hela kroppen skrek att den inte orkade mer. Men jag är nöjd med att jag hittade tillbaka till min rytm ganska snabbt i slagen vilket gör att man känner sig säkrare på planen. Nu ska jag vila upp mig inför torsdagens träning.

Efter ca 40 minuter fick jag ”som vanligt” ont i benen och vaderna. Idag hade jag dock på mig nya skor som är betydligt hårdare än mina gamla. Jag ska spela med dem några träningar till och se om jag får mindre ont i vaderna av dem. Efter idag hade jag så ont i hela kroppen så jag tänkte inte så mycket på hur skorna kändes. Jag får se på torsdag under nästa träning om jag känner av någon skillnad eller om jag kanske får ont först efter längre tid än vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar