Bortsett från att jag tog slut snabbt så var mitt fokus mest
på att få in tajmingen i slagen efter det korta uppehållet. Jag försökte hitta
tillbaka till det mjuka i slagen och en bra rytm och inte tänka på nå detaljer
just idag. Vi körde mycket bollövningar med många slag. Vi räknade bland annat slag
ner i basrutan under tio minuters tid och sedan bytte vi ruta och så vidare. Det
är en mentalt krävande övning som tar på ens tålamod nå enormt. För mig är det
en riktigt viktig övning då jag ofta har för lite tålamod på att vänta ut
misstag från min motståndare under matchspel.
Jag klev av banan när det var 15 minuter kvar. Jag var helt
färdig och hela kroppen skrek att den inte orkade mer. Men jag är nöjd med att
jag hittade tillbaka till min rytm ganska snabbt i slagen vilket gör att man
känner sig säkrare på planen. Nu ska jag vila upp mig inför torsdagens träning.
Efter ca 40 minuter fick jag ”som vanligt” ont i benen och
vaderna. Idag hade jag dock på mig nya skor som är betydligt hårdare än mina
gamla. Jag ska spela med dem några träningar till och se om jag får mindre ont
i vaderna av dem. Efter idag hade jag så ont i hela kroppen så jag tänkte inte
så mycket på hur skorna kändes. Jag får se på torsdag under nästa träning om
jag känner av någon skillnad eller om jag kanske får ont först efter längre tid
än vanligt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar