tisdag 27 november 2012

Helgen v.45 - Seriespel

I helgen var det dags för årets första matcher för Djursholms damlag i seriespelet i Division 1 vilket är den näst högsta serien för damer i Sverige. Vi började med att möta Mälarhöjdens TK på lördagen och sedan Trollbäckens TK på söndagen. Båda dagarna hade vi hemma matcher så alla spelade i hallen i Djursholm.

Jag som är skadad och inte kan spela fullt ut (speciellt inte matcher) var med och bollade in innan matcherna. Jag ser till att vara med i laget hela tiden och de andra ser verkligen till och tycker att jag är en lika viktig medlem i laget som de som spelar matcher. Jag har valt att följa med i år på alla matcherna, vill inte släppa taget helt om tävlingssammanhanget och det här känns bra för mig, jag får lite av ett avslut av att ha spelat i högsta och näst högsta serien nu i Sverige i några år.
Min inbollning kändes bra. Hade mer spurt i benen idag och det gjorde så jag även kom mer rätt till bollen. Vi spelade en vanlig inbollning med grundslag, volley och serve. Vi avslutade med lite poängsspel med serve för att komma in i lite match liknande tankesätt.
Det blev 2-2 i matcherna mot Mälarhöjden och vi vann med 4-0 mot Trollbäcken under söndagen.
På onsdag möter vi Järfälla TK i Järfälla, dvs bortamatch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar