Uppvärmning: löpning
kring banorna
Damträning igen på 2 timmar. Det var en varierad träning med att vi varierade många motståndare och övningar. Mycket serve och returer. Vi måste börja ta vara mer på varje slag, speciellt returer som man ofta slarvar bort alldeles för enkelt.
Reflektion: min serve kändes riktigt bra den första timmen och en bit in på den andra. Sedan kom den ordentliga smärtan och fick då svårt att trycka ifrån underlaget ordentligt. Innan smärtan kom gick det dock väldigt bra. Jag kom riktigt högt upp till bollen, fick den mitt i racket och hade en väldigt bra och fin vinkel ner i banan. Att jag är lång har alltid hjälpt mig i min serve då man får mycket gratis för sin höjd. Speciellt var det min platta serv som funkade idag. jag fick till den där riktiga handledssnärten som blir som den sista piskan som slår ner bollen i rutan. Overall är jag nöjd med träningen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar