tisdag 27 november 2012

Onsdag 14 november - Seriematch

Seriematch mot Järfälla TK i Järfälla. Så nu var det dags för match nr. 3 i Division 1. Upplägget för kvällen var likadant som under helgen. Inbollning med laget innan matcherna. Det är tre singlar och en dubbel som spelas. Idag vann vi med 3-1 i matcher och är väldigt nöjda, vi vet nu även att vi inte kommer åka ner till Division 2 för nästa år utan är säkra att stanna kvar i Division 1 vilket är riktigt kul.

Jag spelade inte någon match idag heller (no big surprise there...) men jag satt på banan som coach på 1a singeln. Det är riktigt kul och jag kände mig ännu mer involverad i matchen på så sätt. Kunna sitta och hjälpa min lagkompis till vinst är alltid nått man tycker om och så var även fallet idag. Man måste vara vaken och kvick i huvudet hela tiden så man kan ge tips och råd i sidbytena. (För att tillägga det så är det så att man får ha coacher på banan under seriematcher och inte som på vanliga tävlingar och matcher där man inte får ha med sig någon in på banan). Så 40 minuter inbollning blev det med grundslag, volley och serv och sedan satt jag på banan och coachade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar