tisdag 27 november 2012

Torsdag 8 november 2012

Träning: 1,5 timme tennis
Uppvärmning: löpning kring banorna
Idag var det damträning med damlaget. I helgen är det de två första lagmatcherna i Division 1 så det blev mycket match och poäng spel under träningen. Vi spelade både singel och dubbel och mixade runt med olika partners för att få variation, man vet aldrig hur ens motståndare spelar. 
Reflektion: det var en helt okej träning men var lite seg i benen efter alla övningar jag fick göra hos läkaren i tisdags. Med sega ben har man svårare att komma i tid till bollen så på de sättet som behövs och då blir varje slag lite lidande. Man kommer lite sent eller fel till bollen och även fast det kan vara endast någon centimeter eller två så kan det helt förstöra slaget. 
Det jag känner att jag ska ändra på inför nästa träning är att komma lite snabbare fram till bollen så att jag får den i rätt läge och så jag verkligen hinner anpassa mig de sista lilla korrigeringsstegen tills man måste slå på bollen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar