Uppvärmning: löpning
kring banorna + massor med stretching
Vanlig träning igen. Idag blev det många många övningar med en massa matning och säkerhetsövningar. Det är tråkigt men det behövs och är väldigt nyttigt. En av övningarna som vi gjorde var att man är tre per bana varav två agerar "bollvägg". På det här sättet så styr man den sista personen som får jobba mer och hårdare under ett visst antal minuter innan man byter runt på positionerna.
Reflektion: som sagt var så behöver jag verkligen den här sortens träning. Jag har lite svårt med att vara själv och bli styrd på det sättet då man får springa så mycket i både sidled och i djupled vilket gör att jag får ont snabbare i mina vader. Men om jag bortser från det onda (som jag inte kommer undan från) så är jag nöjd. Hög puls och många slag tycker jag om. Man vill slita för att vinna alla bollar även fast det inte är något poängsspel. Det var en tuff mental träning också. Att stå emot smärtan och orka fortsätta slita på varje boll är inte så lätt som man kanske tror. Jag gick av banan 10 minuter innan träningen var slut för jag hade för ont och för mycket kramp i vaden.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar