I helgen har jag varit nere i Lidköping tillsammans med damlaget för att spela två stycken seriematcher. På lördagen mötte vi Lidköping som har ett riktigt starkt lag. Vad jag vet är det dom som kommer åka upp till Elitserien inför nästa höst, de har vunnit alla sina matcher hittills tror jag. Vi förlorade totalt med 1-3 i matcher där vi tyvärr fick bryta den sista dubbeln då Julia från mitt lag fick ont i knät. Jag bollade in innan matcherna började och det kändes bra även fast jag hade ganska så ont i mina vader efter att ha kört tåhävningar innan frukosten tidigare på morgonen.
På söndagen fick vi ställa upp med en lite sämre laguppställning då vår 1a seedade i laget skadade sitt knä under lördagen. Det blev 2-2 i matcher och efter den här helgen är vi (Djursholms TK) säkra att vara kvar i serien även nästa år vilket känns jättekul.
Hela helgen var riktigt bra, god mat och roligt sällskap. Vi är nöjda med vår insats och har nu presterat tillräckligt för att va kvar i samma division nästa år vilket är riktigt bra!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar