måndag 17 december 2012

Torsdag 29 november 2012

Sjukgymnastik 40 minuter på Sophia-Hemmet
Uppvärmning: Stod en stund på balansplattorna
Idag var det dags att träffa Agneta igen. Med tanke på att jag ska på 200-dagars ikväll så körde vi ingen djup-massage, vill kunna dansa och inte ha allt för ont under hela kvällen och natten. Istället så körde vi ett "all round fys" pass med mycket fokus på bål träningen och rumpa. Vi har så länge nu försökt att träna upp mina vader för att se om smärtan försvinner men med tanke på att de inte skett nån skillnad så valde vi nu att testa att byta taktik. Nu ska vi istället se om det går att bygga upp mer styrka kring bålen och så vidare och på det sättet minska trycket på benen. 
Reflektion: Det kändes bra med ett ordentligt pass för hela kroppen. Vi arbetade mycket med stora träningsbollar (fitnessbollar) och även många övningar med min egen kropp som vikt. Efteråt var jag helt slut i magen, ryggen och rumpan och bara halvont i vaden vilket var syftet med timmen. Nu ska de bli kul med festen ikväll och jag vet att jag inte kommer ha ont hela kvällen. Ska fortsätta med det här programmet nu ett tag framöver och se om det sker någon skillnad. Jag hoppas på det bästa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar