fredag 7 december 2012

Torsdag 22 november 2012

Träning 1,5 timme
Uppvärmning: mjukgörande stretch 
Damträning med laget. Var en rolig träning med Anki som tränare på banan. Hon är en riktigt bra tränare och har blivit utnämnd till Årets Tränare för några år sedan. Hon har alltid en glädje på banan som gör att man aldrig har tråkigt, oavsett hur jobbigt det än må vara. Hennes träningar är dessutom väldigt varierade och hon lägger vikt vid variation vilket också är otroligt bra. 

Här är en liten intervju med Anki från några år sedan, kan va kul att läsa: http://www.djtk.se/?post=548

Reflektion: Det var en riktigt bra och rolig träning idag. Med tanke på att det bara är tjejer och vi alla är med i damlaget har vi alltid så kul tillsammans, både på och av banan. Mycket skratt och en massa minnen tillsammans gör att atmosfären blir riktigt bra och trevlig och det höjer spelstandarden också. Som sagt var så var det en träning med mycket variation idag. En av de grejerna som jag fick kämpa mest med under träningen var min backhand volley. Jag har en tendens till (har haft den under flera års tid) att jag inte är tillräckligt långt fram med min armbåge i själva slaget. Detta skapar problem för då är racket inte rakt i träff-ögonblicket och då kan man inte trycka och "stöta" ned bollen på det sättet som man ska i volleyn. <mot slutet blev det dock lite bättre, fick fram armbågen lite mer och då blev volleyn genast bättre. Ska tänka  på det inför nästa träning också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar