Uppvärmning: löpning
kring banorna och en massa stretch
Idag var det dags för den vanliga tisdagsträningen. Vi körde relativt varierat och jag försökte köra på så mycket som möjligt under början av träningen tills jag började få ont. Vi avslutande med 30 minuter poängspel som inte gick super bra med tanke på smärta i vaderna för min del.
Reflektion: Min forehand kändes väldigt bra idag. Jag kom ner ordentligt under bollen som gjorde att jag fick bra med topspinn varje slag. Topspinnen är så viktig för det är den som gör så att bollen rullar över nätet på ett bra och säkert sätt. Samtidigt är det också topspinnen som ger styrka i slaget som också är väldigt behövligt om man vill vinna. Hur som helst så kändes min forehand bra. Kom både under bollen med både kroppen och med racket vilket är det bästa.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar