torsdag 27 september 2012

Mix-dubbel!!

Match 45 minuter totalt 
Uppvärmning: löpskolning och stretch, speciellt för vaderna
Mix-dubbeln var äntligen här efter flera dagars väntan. Jag och Rickard var riktigt taggade även fast lottningen sa att vi skulle möta Sverige 1an på killsidan och en av de bästa tjejerna från Stockholms området. Vi har alltid helt underbart kul tillsammans på banan så vi tänkte att vi bara skulle in och köra. Med tanke på motståndet hade vi inga förhoppningar utan ville bara spela vår bästa tennis och ha roligt tillsammans.
Reflektion: min fot gjorde riktigt ont redan från uppvärmningen men matchen skulle spelas i bäst av tre super-tiebreak set så jag visste att det inte skulle bli en så pass lång match som sist (min singel). I det första ”setet” så spelade jag väldigt bra och var riktigt nöjd. I andra set blev jag lite mer nervös och kom inte riktigt under bollen på samma sätt som i första set. Vi förlorade matchen men var nöjda med vårt spel och det kände vi var det viktigaste med tanke på motståndet. Det var en riktigt rolig match och med tanke på att vi kände våra motståndare så gör det hela stämningen på planen bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar