Uppvärmning: löpskolning och stretch, speciellt för vaderna
Mix-dubbeln
var äntligen här efter flera dagars väntan. Jag och Rickard var riktigt taggade
även fast lottningen sa att vi skulle möta Sverige 1an på killsidan och en av
de bästa tjejerna från Stockholms området. Vi har alltid helt underbart kul
tillsammans på banan så vi tänkte att vi bara skulle in och köra. Med tanke på
motståndet hade vi inga förhoppningar utan ville bara spela vår bästa tennis
och ha roligt tillsammans.
Reflektion:
min fot gjorde riktigt ont redan från uppvärmningen men matchen skulle spelas i
bäst av tre super-tiebreak set så jag visste att det inte skulle bli en så pass
lång match som sist (min singel). I det första ”setet” så spelade jag väldigt
bra och var riktigt nöjd. I andra set blev jag lite mer nervös och kom inte
riktigt under bollen på samma sätt som i första set. Vi förlorade matchen men
var nöjda med vårt spel och det kände vi var det viktigaste med tanke på
motståndet. Det var en riktigt rolig match och med tanke på att vi kände våra motståndare så gör det hela stämningen på planen bättre.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar