Jag spelar på elitnivå och har under de senaste åren även fått spela i elitserien, vilket är den högsta serien och divisionen för damer som finns i Sverige.
tisdag 18 september 2012
Vem är jag?
Jag heter Amanda Olsson och är 18 år gammal. Jag har alltid tyckt om att röra på mig så sport har alltid varit en stor del av mitt liv. Jag har dansat i 10 års tid och även gått på friidrott i Täby IS. Men vid 10 års ålder så började jag spela tennis i Ellagårds TK. När tennisen tog upp för mycket tid så slutade jag med dansen och friidrotten och började fokusera enbart på tennisen. När jag var 14 år gammal blev jag bäst i hela klubben och slog den tjejen som varit bäst med lätta siffror. Då bytte jag klubb och hamnade i min nuvarande klubb Djursholms TK. Jag fick provspela och blev antagen till klubben och tävlingsgruppen där jag nu alltså spelar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar