lördag 18 maj 2013

Lördag 18 maj 2013

Träning: 1 timme yoga och 30 minuter tennis (inbollning)
Uppvärmning: solhälsningar innan yogan och sedan löpning innan tennisen
Idag har jag först varit och tränat en timme yoga på SATS och det gick bra tycker jag. Hade inte så ont i mina vader vilket var skönt och det var mycket övningar för magen och rygg idag där jag är stark så det var också ganska skönt. Vi alvslutade passet som vanligt i vila med olika avslappningsövningar. Efter jag var klar med yoga passet blev det en snabbdusch innan jag blev hämtat av mina klubbkompisar vid Danderyds Sjukhus för att åka till Mälarhöjden och ha säsongens först seriematch.
Vi kom dit i god tid innan matchen och jag var med som maskot och för att sitta som coach på en av banorna. Vi bytte om till tennis skor och började bolla in. Det var fina banor men dock var det dåligt väder, riktigt kallt, ingen sol och ganska blåsigt. Dessutom så ligger Mälarhöjdens utebanor precis vid motorvägen vilket gör att det låter nå enormt från vägen och alla bilarna. Jag fick sitta på en av banorna och agera coach vilket jag tycker är riktigt roligt. Jag tycker att det är så kul för då känner jag mig fortfarande givande och som en del i laget och inte bara ”den skadade tjejen som följer med på matcherna även fast hon inte kan spela”. När jag coachar så försöker jag att hålla mig på en nivå där jag ”har rätt att vara”, jag vill inte sitta och försöka ändra någons teknik eller så för jag har inte den utbildningen för att kunna egentligen ens ha sådana åsikter och jag vet att sådana kommentarer inte heller uppskattas när de kommer från en jämnårig. Jag försöker istället hålla en positiv attityd, peppa spelaren och prata om motståndarens svagheter istället om jag upptäckt och sett några.
Vi vann den totala matchen med 3-1 i matcher (vi förlorade en av tre singlar men vann dubbeln). Det känns som en riktigt bra start på serien och vi har nästa match imorgon på söndag men den kommer inte jag kunna vara med på för jag har så mycket plugg att göra och måste även på en konfirmationsmottagning.
Reflektion: min inbollning gick bra, speciellt hittade jag min fina topspinn och på de banorna studsar bollen riktigt högt. Detta gör så att fotarbetet blir extra viktigt för att minsta felsteg gör så att man inte hinner fram till bollen i tid. Det blandat med vinden = riktigt kalas…. Men jag spelade väldigt bra och känner att jag börjar komma i form vilket gör mig glad och gör så jag tänker mindre på mina skador och astman som just nu är ett riktigt stort problem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar