Uppvärmning: solhälsningar innan yogan och sedan löpning
innan tennisen
Idag har jag först varit och tränat en timme yoga på SATS
och det gick bra tycker jag. Hade inte så ont i mina vader vilket var skönt och
det var mycket övningar för magen och rygg idag där jag är stark så det var
också ganska skönt. Vi alvslutade passet som vanligt i vila med olika
avslappningsövningar. Efter jag var klar med yoga passet blev det en snabbdusch
innan jag blev hämtat av mina klubbkompisar vid Danderyds Sjukhus för att åka till
Mälarhöjden och ha säsongens först seriematch.
Vi kom dit i god tid innan matchen och jag var med som
maskot och för att sitta som coach på en av banorna. Vi bytte om till tennis
skor och började bolla in. Det var fina banor men dock var det dåligt väder,
riktigt kallt, ingen sol och ganska blåsigt. Dessutom så ligger Mälarhöjdens
utebanor precis vid motorvägen vilket gör att det låter nå enormt från vägen
och alla bilarna. Jag fick sitta på en av banorna och agera coach vilket jag
tycker är riktigt roligt. Jag tycker att det är så kul för då känner jag mig
fortfarande givande och som en del i laget och inte bara ”den skadade tjejen
som följer med på matcherna även fast hon inte kan spela”. När jag coachar så
försöker jag att hålla mig på en nivå där jag ”har rätt att vara”, jag vill inte
sitta och försöka ändra någons teknik eller så för jag har inte den
utbildningen för att kunna egentligen ens ha sådana åsikter och jag vet att sådana
kommentarer inte heller uppskattas när de kommer från en jämnårig. Jag försöker
istället hålla en positiv attityd, peppa spelaren och prata om motståndarens
svagheter istället om jag upptäckt och sett några.
Vi vann den totala matchen med 3-1 i matcher (vi förlorade
en av tre singlar men vann dubbeln). Det känns som en riktigt bra start på
serien och vi har nästa match imorgon på söndag men den kommer inte jag kunna
vara med på för jag har så mycket plugg att göra och måste även på en
konfirmationsmottagning.
Reflektion: min inbollning gick bra, speciellt hittade jag
min fina topspinn och på de banorna studsar bollen riktigt högt. Detta gör så
att fotarbetet blir extra viktigt för att minsta felsteg gör så att man inte
hinner fram till bollen i tid. Det blandat med vinden = riktigt kalas…. Men jag
spelade väldigt bra och känner att jag börjar komma i form vilket gör mig glad
och gör så jag tänker mindre på mina skador och astman som just nu är ett
riktigt stort problem.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar