torsdag 16 maj 2013

Torsdag 16 maj 2013

Träning: 75 minuter yoga
Uppvärmning: under själva passet (i början) gör man bland annat så kallade ”solhälsningar” för att väcka kroppen till liv och bli varm
Idag var det en 75 minuter yoga på SATS vilket är en perfekt längd för ett gruppass i yoga. Vi var dock bara 13 personer där idag så det var väldigt skön stämning och inte för mycket ljud. Idag var fokusen på att öppna upp höften och pusha sig själv till saker man vanligen kanske inte vågar.
Reflektion: den här yogan var helt otroligt bra för mig. Jag är väldigt stel i min ländrygg så att göra olika ”höft-böjare” och liknande ger väldigt positiva effekter på mig. Det kan jag använda både på tennisen men även i mitt vanliga liv. Som jag skrivit här på bloggen förut så får jag många bra saker från att gå på yoga, speciellt med tanke på min astma och andning som man verkligen fokuserar på inom yogan. Även så blir min koordination mycket bättre och jag blir rörligare för varje timme jag tränar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar