Träning: 2 timmar
tennis
Uppvärmning: löpning
Tennis träning
med en massa spelare. Idag var vi många på planen och det var roligt. Sammanhållningen
var på topp och det är alltid roligare att spela när stämningen är bra. Vi körde
först några övningar och jobbade med säkerhet och efter det så körde vi poäng
under typ sista timmen.
Reflektion: idag
var jag trött i benen och kroppen. Jag känner av att allt skolarbete tar på mig
just nu så jag var även ganska mentalt trött. Mitt fotarbete var på grund av
detta inte 100 % men jag kämpade på varje boll ändå. Man får försöka lära sig
att strunta i smärta och trötthet för att orka lite längre. Det är extremt
tufft att lära sig det men de hjälper väldigt mycket i längden. Jag försöker
att lära mig både ”kör ända in i kaklet” och även att hålla smärtan från benet
borta/stänga den ute så länge som de möjligen går. Det som dock fungerade
väldigt bra idag var min serv. Min andra serv har aldrig varit speciellt hård
men den har en skruv och twist så den blir väldigt svårtagbar ändå, även för
killarna. Med tanke på allt plugg, mitt ben och andra saker så är jag nöjd med
träningen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar