onsdag 22 maj 2013

Tisdag 21 maj 2013

Träning: 2 timmar tennis
Uppvärmning: löpning
Tennis träning med en massa spelare. Idag var vi många på planen och det var roligt. Sammanhållningen var på topp och det är alltid roligare att spela när stämningen är bra. Vi körde först några övningar och jobbade med säkerhet och efter det så körde vi poäng under typ sista timmen.
Reflektion: idag var jag trött i benen och kroppen. Jag känner av att allt skolarbete tar på mig just nu så jag var även ganska mentalt trött. Mitt fotarbete var på grund av detta inte 100 % men jag kämpade på varje boll ändå. Man får försöka lära sig att strunta i smärta och trötthet för att orka lite längre. Det är extremt tufft att lära sig det men de hjälper väldigt mycket i längden. Jag försöker att lära mig både ”kör ända in i kaklet” och även att hålla smärtan från benet borta/stänga den ute så länge som de möjligen går. Det som dock fungerade väldigt bra idag var min serv. Min andra serv har aldrig varit speciellt hård men den har en skruv och twist så den blir väldigt svårtagbar ändå, även för killarna. Med tanke på allt plugg, mitt ben och andra saker så är jag nöjd med träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar