tisdag 14 maj 2013

Måndag 13 maj 2013

Träning: 2 timmar tennis
Uppvärmning: löpning runt slottet och banorna + stretch
Vi började träningen med inbollning efter uppvärmningen. Vi körde en ordentlig inbollning för av fyra personer som spelade igår så var det två som inte spelat ute på slottsbanorna än och de ville gärna komma in så bra som möjligt och känna på underlaget ordentligt. Efter inbollningen satte vi upp små pyramider bestående av fyra bollar nere vid baslinjen ute i forehandhörnet. Sedan spelade vi cross (forehand) till man fick två träffar på dessa små pyramider, en på varje sida, som fanns uppsatta. När vi blev klara med den övningen bytte vi sida och spelade backhand cross istället tills vi även där fick två träffar. Innan vi sedan servade och tränade returer så spelade vi även lite poängspel med inside-out forehand.
Reflektion: idag var det en jobbig och hård men bra träning. Just nu har jag väldiga problem med pollen allergin som är i luften och det gör att min astma blir värre, ögonen och näsan rinner och halsen kliar. Övningarna var tuffa och krävande, både mentalt och fysiskt och jag fick ont i min vad efter 1 timme och 10 minuter av spel. På slutet av träningen kunde jag inte springa ordentligt (+ att jag hade super svårt att andas) men jag är väldigt nöjd med mitt spel. Jag träffade pyramiderna under den övningen till exempel och vann även de två poängövningarna vi körde. Jag är fortfarande väldigt osäker på gruset när det gäller att glida men jag har bara spelat ute två gånger så den vanan kommer nog snart också. Det är så kul att spela ute igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar