Uppvärmning:
löpning runt slottet och banorna + stretch
Vi började
träningen med inbollning efter uppvärmningen. Vi körde en ordentlig inbollning
för av fyra personer som spelade igår så var det två som inte spelat ute på slottsbanorna
än och de ville gärna komma in så bra som möjligt och känna på underlaget
ordentligt. Efter inbollningen satte vi upp små pyramider bestående av fyra
bollar nere vid baslinjen ute i forehandhörnet. Sedan spelade vi cross (forehand)
till man fick två träffar på dessa små pyramider, en på varje sida, som fanns
uppsatta. När vi blev klara med den övningen bytte vi sida och spelade backhand
cross istället tills vi även där fick två träffar. Innan vi sedan servade och
tränade returer så spelade vi även lite poängspel med inside-out forehand.
Reflektion: idag
var det en jobbig och hård men bra träning. Just nu har jag väldiga problem med
pollen allergin som är i luften och det gör att min astma blir värre, ögonen
och näsan rinner och halsen kliar. Övningarna var tuffa och krävande, både
mentalt och fysiskt och jag fick ont i min vad efter 1 timme och 10 minuter av
spel. På slutet av träningen kunde jag inte springa ordentligt (+ att jag hade
super svårt att andas) men jag är väldigt nöjd med mitt spel. Jag träffade
pyramiderna under den övningen till exempel och vann även de två
poängövningarna vi körde. Jag är fortfarande väldigt osäker på gruset när det
gäller att glida men jag har bara spelat ute två gånger så den vanan kommer nog
snart också. Det är så kul att spela ute igen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar