Träning: tennis 2 timmar
Uppvärmning: löpning kring slottet (Djursholms) och banorna
FÖRSTA UTETRÄNINGEN I ÅR! Så himla rolig träning. Nya tider
för vi har äntligen spelat ute för första gången. Vi spelade uppe på
slottsbanorna som vanligt och vi hade blå himmel och sol tills det blev mörkt. Med
tanke på att det var allas första spel utomhus så körde vi en lång inbollning
så att vi verkligen fick känna på bollen och underlaget, det är en stor
skillnad från att spela inne så klart. Efter det körde vi några övningar som
man samlade poäng under och på slutet så fick den som samlat minst poäng
springa en ”idioten” över hela banan. Jag klarade mig båda gångerna, fick näst
mest poäng en gång och sedan kom jag 3a av oss 5 som spelade denna träning. Jag
var mer nöjd än vad jag trott jag skulle vara efter första träningen för det är
svårt att byta underlag. Så därför var jag väldigt nöjd. Dock var banorna
kanske inte de bästa (än) så det blev ganska många felstudsar och konstiga ”dead
spots” över banan, men det är inte mitt fel eller något jag kunde göra åt där
och då.
Jag kände bara lite smärta i magen efter sjukhusbesöket
förra veckan vilket också var skönt. Det håller verkligen på att försvinna och
bli bättre just nu. Jag hade ont i foten, tyvärr som vanligt, men gjorde en
ordentlig uppvärmning och såg verkligen till att hela benen och fötterna var
ordentligt varma innan jag började spela.
Torsdag:
Torsdagen var det en röd dag, det vill säga ingen tennis
träning på kvällen. Istället så var jag på SATS och tränade ben fys och speciellt
för mina vader i en benpress. Det kändes ganska bra men jag har ganska svårt
att veta när jag ska sluta. Om jag kör för länge så kan jag knappt gå dagen
efter vilket inte är så bra. Så det jag övar på (medan jag kör i maskinerna) är
att lära mig att stanna och vila i några minuter precis innan jag börjar krampa
i vaderna. Det börjar att bli bättre men som jag säger så är det fortfarande
svårt tycker jag.
Lördag:
Träning: yoga 1 timme på SATS
Idag var det dags för en timme yoga på SATS. Vi körde en
timme med många övningar för bålen och även många balansövningar/poser. Jag tycker
verkligen om att gå på yoga och det hjälper mig mycket inom tennisen. Både för
andningen som jag får bättre koll på vilket underlättar mig med min astma men
även att få en mycket bättre kroppskontroll och kordination. Det var en
ställning som var en omvänd brygga som gjorde att mina vader började krampa men
annars klarade jag hela passet utan några problem av mina skadade ben vilket är
skönt när det händer.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar