söndag 12 maj 2013

Vecka 19 2013

Måndag:

Träning: tennis 2 timmar
Uppvärmning: löpning kring slottet (Djursholms) och banorna
FÖRSTA UTETRÄNINGEN I ÅR! Så himla rolig träning. Nya tider för vi har äntligen spelat ute för första gången. Vi spelade uppe på slottsbanorna som vanligt och vi hade blå himmel och sol tills det blev mörkt. Med tanke på att det var allas första spel utomhus så körde vi en lång inbollning så att vi verkligen fick känna på bollen och underlaget, det är en stor skillnad från att spela inne så klart. Efter det körde vi några övningar som man samlade poäng under och på slutet så fick den som samlat minst poäng springa en ”idioten” över hela banan. Jag klarade mig båda gångerna, fick näst mest poäng en gång och sedan kom jag 3a av oss 5 som spelade denna träning. Jag var mer nöjd än vad jag trott jag skulle vara efter första träningen för det är svårt att byta underlag. Så därför var jag väldigt nöjd. Dock var banorna kanske inte de bästa (än) så det blev ganska många felstudsar och konstiga ”dead spots” över banan, men det är inte mitt fel eller något jag kunde göra åt där och då.

Jag kände bara lite smärta i magen efter sjukhusbesöket förra veckan vilket också var skönt. Det håller verkligen på att försvinna och bli bättre just nu. Jag hade ont i foten, tyvärr som vanligt, men gjorde en ordentlig uppvärmning och såg verkligen till att hela benen och fötterna var ordentligt varma innan jag började spela.

Torsdag:

Torsdagen var det en röd dag, det vill säga ingen tennis träning på kvällen. Istället så var jag på SATS och tränade ben fys och speciellt för mina vader i en benpress. Det kändes ganska bra men jag har ganska svårt att veta när jag ska sluta. Om jag kör för länge så kan jag knappt gå dagen efter vilket inte är så bra. Så det jag övar på (medan jag kör i maskinerna) är att lära mig att stanna och vila i några minuter precis innan jag börjar krampa i vaderna. Det börjar att bli bättre men som jag säger så är det fortfarande svårt tycker jag.

Lördag:

Träning: yoga 1 timme på SATS
Idag var det dags för en timme yoga på SATS. Vi körde en timme med många övningar för bålen och även många balansövningar/poser. Jag tycker verkligen om att gå på yoga och det hjälper mig mycket inom tennisen. Både för andningen som jag får bättre koll på vilket underlättar mig med min astma men även att få en mycket bättre kroppskontroll och kordination. Det var en ställning som var en omvänd brygga som gjorde att mina vader började krampa men annars klarade jag hela passet utan några problem av mina skadade ben vilket är skönt när det händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar