Uppvärmning: sprang kring banorna och sedan stretching
Idag var det måndagsträning igen men med tanke på hur mycket
plugg jag har just nu (4 uppsatser, 3 presentationer och 2 universitetstentor kvar)
så valde jag att bara spela en timme idag istället för två. Idag var det bara
jag och tre killar där var av en av dem kom hem i fredags från sitt första år
av collegetennis i USA. Jag fick spela mot honom och jag spelade SÅ BRA. Han är
väldigt säker och missar nästan inga slag alls längre efter ett år med tennis
utomlands. V började med en vanlig inbollning och sedan körde vi några övningar
där man skulle spela cross men sätta bollen i en liten uppmålad ruta á 1x1
meter nere i forehand hörnet. Vi skulle göra detta för att öva på att hålla
längd, säkerhet och även så klart placering. Under de 10 minuter av forehandcross
så var det jag som fick flest träffar i den lilla rutan och under backhandtiden
så fick jag näst mest träffar vilket jag känner mig oerhört nöjd med.
Reflektion: idag spelade jag väldigt bra. Jag var konsekvent
och hittade en jämn rytm som lyfte mitt spel istället för att jag bli blev
stressad. Vad som dock var riktigt jobbigt var det att jag glömde min kompressionsstrumpa
hemma så jag hade under träningen väldigt ont i min vad. Jag försökte att
hjälpa den lite genom att massera den när jag hade tid och försökte stretcha
den lite när man hämtade bollar. Efter träningen var jag helt slut och känner
verkligen att jag gav hela kroppen en ordentlig träning. Är så nöjd och älskar
känslan i kroppen efter en riktigt hård och fysisk träning.
P.S. Vi spelade lika (2-2) i matcherna igår under den andra
seriematchen. Igår var det trollbäckens TK vi mötte och det är i division 1 vi
spelar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar