Mina underben har fått två veckors vila nu ungefär och det har varit bra och skönt. Jag ska verkligen försöka spela ute-SM, få ett ordentligt avslut (som det ser ut just nu angående själva skadan) på min tävlingskarriär efter samtalet från läkarna för två veckor sedan. Mitt mål inför SM är att klara av att spela en hel match utan att behöva bryta.
Träningen här i Kroatien körde jag mycket med pappa. Det har blivit ungefär en timme varje gång och vi har spelat i två dagar och sedan vilat en dag. Detta gjorde vi i de 12 dagarna jag var där innan jag åkte direkt hem till Stockholm och sedan ner till Båstad och Skummeslöv där SM skulle spelas.
Vi spelade mycket baslinje spel och tränade mycket på att hålla i bollen, att inte göra lätta missar utan att motståndaren skulle få kämpa för varje boll dem skulle vilja vinna. Att få en jämnhet i spelet har varit mycket i fokus på senaste tiden då man vinner så mycket gratis på det. Vi spelade även volley och serv så klart med tanke på att alla slag är viktiga under match.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar