Igår var jag på ett Hot Mojo pass på Sats. Jag går inte där i vanliga fall men jag känner en av yoga instruktörerna som jobbar där så jag och några andra av tennistjejerna blev inbjudna för ett privat pass.
Hot Mojo är en typ av yoga som görs i ett rum som är 38 grader varmt. Man svettas floder och det är riktigt jobbigt. Det var otroligt roligt att vara med under ett pass och prova på. Jag har yogat i ca 2 år men inte under det senaste halvåret då det var många tjejer som jag gick i grupp med som flyttade till college i USA.
Hur som helst så var det både roligt och skönt för kroppen. Att stretcha i sån värme gör kroppen väldigt mjuk. Hela jag kände mig nån centimeter längre efter passet vilket var så skönt. Har haft en massa knutar i ryggen den senaste månaden och alla försvann under passets gång.
Anna, som instruktören heter är mamma till en av killarna jag spelar med i klubben dvs hon känner till hur tennisspelare är i kroppen, vart de ofta är stela och vad för muskler/leder vi ska vara extra försiktiga om. Det är väldigt bra att hon själv har barn som spelar på sån hög nivå för de gör att hon är noga med att vi ska ha varje finger i rätt riktning eller varje kota ska va böjd åt rätt håll. Det ger en extra säkerhet och man vågar lita på att inte göra några felaktiga rörelser som kan skada kroppen. Det är Anna som jag har haft i vanlig yoga också.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar