måndag 15 oktober 2012

Uppehåll och början av innesäsongen

Efter SM så tog jag ett uppehåll på två veckor. Vilade från tennisen och allt med rörelse och träning för benen. Det var behövligt, både mentalt och fysiskt. Nu börjar innesäsongen och det ska bli roligt. In i hallen igen och spela på plexipave istället för grus. Inomhus är träningen 1,5 timme lång på tisdagar och 2 timmar på torsdagar. Under helgerna varierar längden och vem jag spelar med.

Under de första tre veckorna inne så har träningen sett ut den samma varje träning. Det har varit en ”uppbyggnadsperiod” med otroligt mycket säkerhetsträning. Varje träning har börjat med inbollning och sedan någon typ av säkerhetsövning, allt för att vi alla ska bli bättre på att hålla bollen i banan och inte slå bort oss onödigt många gånger. Dessa övningar brukar oftast vara uppdelade i cross övningar och raka övningar. Efter det brukar vi spela lite poäng som avslutning på träningen.
Reflektion: De här träningarna ger så mycket just nu. Dom må vara tråkiga och se likadana ut men i längden så hjälper dem mitt spel mycket. Jag har känt mig betydligt säkrare efter dessa veckor och det syns resultat under träningarnas poängspel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar