Träning 1,5 timme tennis
Uppvärmning: löpning och löpskolning
Tränarna var idag på tränarutbildning och kurs så det var "egen träning" på planen. Vi fick själva bestämma vad vi skulle göra för övningar och hur hela "timmen" skulle se ut. Vi valde att börja med att bolla in och sedan 10 minuter cross-spel på vardera sida. Alltså det som vi gjort i princip alla andra träningar hittills också. Sedan körde vi en övning som heter "Fransk start". Det är en snabb övning som går ut på att man sak starta en boll så snabbt man kan när ens partner förlorat sin boll. Övningen är rolig och det blir alltid intressant spel men för mina vader så är den mindre bra. Snabba starter och rusher är det som verkligen är sämst för hur länge jag håller under en träning. Efter det körde vi "Doubles" som inte får förväxlas med dubbel för det är verkligen inte samma sak, men den övning berättar jag om i nästa inlägg.
Reflektion: Jag är rätt så nöjd med träningen idag. Spelet flöt på som vanligt men det är jobbigt när mina motspelare inser att jag till exempel inte kan ta stoppbollar då jag inte kan springa ordentligt på benet. Men förutom det så är jag nöjd och glad över tennisen denna kväll!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar