Träning: 1,5 timme tennis
Uppvärmning: lång löpning och sedan kort stretch
Idag va det dam träning. Serien börjar den 10/11 och nu spelar vi varje torsdag mellan 18-20 för att få till både spelet och lagkänslan. Jag kommer inte att spela någon match vad det ser ut som just nu men jag är med i laget ändå. I vår klubb är sammanhållningen riktigt viktig och jag ses som en lika stor del i laget som de andra även fast jag inte kommer fysiskt sett spela någon match, utan endast bolla in och coacha från bänken under matcherna.
Träningen kändes bra, vi spelade 10 minuters perioder hela tiden då vi gjorde olika saker. Bland annat "klockan" som går ut på att man spelar 1 minut åt gången i 10 minuter och man är tre spelare på planen. Dvs man växlar runt hela tiden under de 30 sekunder vila man får mellan sina "1 minutare".
Efter 1,5 timme ungefär slutade jag känna min högra vad. Den totalt domnade bort vilket är riktigt obehagligt. Jag ville inte fortsätta spela då jag inte känner mig "i kontroll" över mina ben och rörelser när jag inte ens känner benet.
Reflektion: Som sagt var så tycker jag att jag spelade bra. Det var inget poängspel utan endast övningar men alla kändes relativt bra. Mina raka slag var det som gick sämst tycker jag då jag inte riktigt kom rätt med fötterna för att kunna få den fina raka linjen. Crossen fungerade bättre och jag hade fin topspinn och bra höjd över nätet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar